Maddepersson

Alla inlägg under september 2013

Av Madeleine - 10 september 2013 06:55

Igår var det riktigt najs i skolan, gjorde knappt någonting. När jag sen kom hem villade jag mig sen skrev jag över ett arbete på datorn och skickade in det, efter det fixade jag lite med bilderna och sen blev det idol.

Idag har vi också en ganska lugn dag i skolan och sen när vi slutar åker jag hem och fixar mig an blir det stallet.

På onsdag ska jag på praktik och då ska jag vara hos Jezz i stallet, ska vara där från 9-16 så jag lär hinna med mycket haha.

På torsdg ska vi till Skånes djurpark med hela klassen, börjar 9 och slutar runt 2 tiden (tror jag)

Sen på fredag blir det vanlig skoldag men det blir nog bra ändå.

Av Madeleine - 9 september 2013 07:24

Av Madeleine - 9 september 2013 07:12

Så då var det måndag igen och med måndagar kommer skola. Idag går vinnarna till ca 1 och vi har bara två lektioner + lunch.

Efter skolan ska jag skriva över en sak på datorn så att det är klart till imorgon. Sen ska jag bara ta det lugnt och vila mig lite. Kanske sätter jag mig vid datorn och fixar med alla mina bilder så att de är i rätt mapp och sånt, jag gjorde det ju för ett tag sedan men jag har kommit på det att eftersom jag fotar så mycket måste jag göra det minst varannan månad.

Nä nu ska jag fixa mig för skolan så att jagande missar bussen.

Kolla så fin soluppgången var imorse

Av Madeleine - 8 september 2013 21:18

Kommentar till Galoppombyten med buz

"Mig"

När ska ni börja tävla? Och i vad ska ni tävla?


Svar: Först och främst hade jag gärna sett att du inte varit anonym för det är mycket roligare. 

Nu till svaret, jag vet inte riktigt när jag ska börja tävla. får se om jag hittar någon pay and ride för jag har inte tagit grönt-kort då jag inte hann det i somras. annars så (om jag fortfarande har honom då, vilket jag hoppas) blir det att jag tar grönt kort nästa sommar så att vi sen kan komma ut på lite tävlingar. ska jag tävla så kommer jag nog först och främst tävla i dressyr men det är så att både jag och buz har en bra bit kvar. just nu håller jag på och letar efter en bra tränare som jag kan träna för så att vi kan komma igång bättre och lära oss mer. Dock känner jag att både han och jag har utvecklats väldigt mycket detta året (mest under sommaren), han är mer lyhörd och jag sitter/rider mycket bättre, men som sagt är ingen av oss två riktigt "klara" för tävling än.


verkligen kul med lite frågor, fortsätt gärna med det :D

 

Av Madeleine - 7 september 2013 20:35

Denna dagen jag varit riktigt skön, lite stressig kanske men ändå en bra dag.

Var ute i stallet vid 8, red ett kortare men ändå hårt dressyrpass på Buz. Jobbade på bra men var ganska hård i munnen, svettig blev han dock.

Va väll hemma vid kvart över nio-halv tio tiden och då bytade jag om och fixade mig för att åka iväg till släktingar. Jag hittade en ny kjol i min ena garderob som jag köpte för typ 3 år sedan, jag brukar i vanliga fall inte använda kjol så mycket men jag kände för att ha den idag.

Åkte först till Hööks för att kolla på lite tröjor som jag tyckte var snygga, hittade även ett par snygga vinterskor men köpte inget. Sen hämtade vi mormor och morfar och efter det åkte vi vidare till Trelleborg. Hade det jättetrevligt där, men efter att vi ätit kladdkaka somnade jag på deras utesoffa, haha lite pinsamt men inte så konstigt då jag sovit jättedåligt inatt.

Av Madeleine - 7 september 2013 14:42

Är i Trelleborg nu hos "gäster". Vi åt en superstor smörgåstårta precis och den var ganska mättande så jag kunde inte äta upp. Snart ska vi ära efterrätt så jag hoppas jag fortfarande har lite plats till det.

Av Madeleine - 7 september 2013 10:59

Av Madeleine - 7 september 2013 07:16

Väckarklockan stod på 7 idag, jag ska ut tidigt till stallet för sen ska jag iväg. Jag har ingen aning om vad jag ska göra med Buz så får se omöjlig kommit på något tills jag kommit ut dit.

Jag bloggar mer när jag kommer hem från stallet och kanske när jag är henne igen i eftermiddag/ ikväll

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards