Maddepersson

Alla inlägg under april 2011

Av Madeleine - 11 april 2011 10:00

idag e jag också hemma, har haft feber hela helgen men är feberfri idag. fasst jah hostar som en galning och har jätteont i magen.

imon så ska jag gå till skolan i alla fall, jag vill ju inte komma efter för mycket. 


nu ska jag plugga för vi har två prov denna veckan, ett i Idrott och ett i Engelska. ska kanske titta på en film eller spela ett spel efter det.


Det kommer inte bli så bra uppdatering denna för jag känner att jag inte har ngn ork till att blogga + att jag inte har ngt att blogga om.

 

Av Madeleine - 8 april 2011 19:29

imorse när jag vaknade hade jag 39 graders feber, jag kunde inte andas genom näsan, jag hustade hela tiden och hade onti i halsen. mår mycket bättre nu.


Jag har precis ätigt, det var grillad fleskfile med pommes och bearneasås, mmm. nu ska jag rita lite eller titta på film.

 

Av Madeleine - 7 april 2011 19:58

...men jag kom precis hem.

Det var roligt att titta på när Nora(en tysk tjej) och Pernilla ( En tjej som hjälpte mig med indigo) försökte få koll på Donn, han gick fint med Pernilla men inte lika bra med Nora.


Det var väldigt lärorikt att bara stå och titta på med, jag lärde mig att har man en "problemhäst" så är det inte viktigt att det ser bra ut i början utan det är bättre om man får rätt på problemet först. Så om du har en häst som bockar, upp med huvudet på den för då får den inte lika mycket kraft. Sen när det går bättre så kan man försöka få den att gå i form.


Träffade även den "lilla" kattungen Whitenose, hon var där när jag red Indigo. Nu var hon ett år och hade tre vänner till i samma ålder. De har vi (jag och Brita) döpt till Black Night (Blacky), Golden Cream (Cream), Spott the light(Spott).


Tog många bilder på både katterna och Donn, men får sen om jag orkar ladda upp dem.

 

Av Madeleine - 7 april 2011 07:51

kom inte på ngn rubrik. Har precis gjort en ny heder men den vill inte skickas till mig så ska försöka senare idag med det. tyckte den blev ganska bra, hade lite sommar tema på den (asså färgen och mönstret) för att jag vill att det ska vara sommar NU.


63 dagar till slutar (inte skoldagar)

 

Av Madeleine - 7 april 2011 07:31

Idag är det torsdag ocg som vanligt så är det skola. Vi ska ha utomhusidrott för första dagen idag och de har sagt att det ska regna, Ush vill inte vara med om det regnar.


Efter skolan ska jag och mamma till veterinären med Pepsi för hon ska vaccineras, stackaren. Om vi kommer hem före kl 6 så ska vi åka ut till Brita, det ska bli jätteroligt. Jag ska så klart ta med mig kameran.


Madde + Pepsi = Äkta Kärlek  

Donn    

  

Av Madeleine - 6 april 2011 20:50

har inte bloggat så muycket på senaste tiden, men har inte den blekaste aning om vad jag ska skriva om. JAG tycker att det blir tråkigt att skriva tex, idag har jag gjort dethär... , nu ska jag göra såhär... eller man dag har varigt såhär... stör mig lite på att jag inte kommer på ngt.


så vad vill ni se?

-fler bilder på vad jag fotat

-Hiss och diss

-tävligar

-bilder på mitt hus

-Fin fem fel


Komentera gärna vad ni vill se, även om dt inte står åvanför.

 


Av Madeleine - 6 april 2011 19:42

Pepsi är vad vi kallar en 4vägs korsning så här kommer hennes raser.

   

Av Madeleine - 5 april 2011 07:52

idag så har vi en lång dag, slutar 15:20. lektionen inna vi slutar är sjukt dryg och lång, vi har svenska och ska typ jobba med ?(kom inte på vad det hette) och sen ska vi typ läsa. Jag läser "Om jag kunde drömma"(1:a Twilight boken) för andra gången.


   

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards