Maddepersson

Alla inlägg under april 2013

Av Madeleine - 26 april 2013 21:06

Är hemma från tolåkers songcontest, var jättekul att lyssna på alla. De som vann var verkligen jätteduktiga.

Tänkte skriva lite om stallet nu då hihi. Började med att mocka Buz hage och sen gjorde jag vid honom för att rida ut en liten runda idag. Precis bär jag kommit ut på vägen kom Alice ut med Bella (hennes fjording) så jag skrittade en runda med dem och Buz skötte sig underbart bra, dock var han väldigt pigg och taggad idg så han ville inte riktigt skritta helt lugnt och avslappnat hela tiden.

Fixade även en box idag och blandade mat till Buz. Pratade lite med Jezz och en annan innan jag åkte så det drog ut lite på tiden men det gjorde inte så mycket.

Av Madeleine - 26 april 2013 06:52

idag är det äntligen fredag, vädret är inte det bästa än men jag är ändå glad :D 


i skolans idag har vi tre vanliga lektioner, ett eget arbete pass och lunch. slutar kvart över ett idag och då far jag direkt hem och äter något litet och sen tar jag (beroende på väder) antingen moppen till stallet eller så kör pappa mig dit. Ska försöka blir så klar som möjligt idag för sen ikväll (vid sjutiden) ska jag på Tolvåkers sångkontest och jag vill hinna äta något och duscha innan det.


nu ska jag tömma min mobil lite för jag har knappt något minne kvar på den. 


Av Madeleine - 25 april 2013 06:50

idag ska vi bada/simma på idrotten. Jag personligen tycker inte alls det är kul att bara simma em massa längder fram och tillbaka (men det är bra träning)  så jag hoppas att vi ska göra något annat också. efter idrotten har vi bild och idag har jag ingen aning om vad vi ska göra där hihi. Sen efter bilden har vi spanska, lunch, matte, so och sist har vi no. böjar 08:55 och slutar 15:25 och sen cyklar jag hem. 


så fort jag är hemma äter jag, bytar om och sen sticker jag och mamma ut till stallet och är där. Efter stallet ska vi hem och äta och kanske blir det så att vi efter maten ska till VIP-kvällen på Center Syd men vet inte riktigt hur det blir. 


Av Madeleine - 25 april 2013 06:08

har hittat några snygga sommar One Piece som jag så gärna vill beställa ända problemet är att jag inte har råd med båda:(


den ena kostar ca 900kr, den andra kostar ca 600kr och den tredje kostar ca 700kr. Den frörsta är helt klart snyggast men de andra två är också jättefina så jag vet inte vilken jag ska välja. 


 

Nr.1 (900kr)

 

Nr.2 (600kr)

 

Nr. 3 (700kr)


hade varit snällt om ni skrivit en lite kommentar om vilken ni tycker är snyggast för jag kan verkligen inte välja hihi :D


Av Madeleine - 24 april 2013 22:22

Nu ska jag försöka sova lite. Men innan jag gör det tänkte jag berätta lite hur min dag har varit, om jag ska säga soundet är har den varit sjukt långtråkig. I skolan idag hade vi först 2 nationella i engelska, ett läsförståelse och ett hörförståelse, jag hoppas för allt i världen att det gick bra för jag vill höjj mig i engelska nu.

Efter det åt vi lunch och sen hade vi en mattelektion. På matten gjorde vi en förberedelse inför det muntliga nationella i matte och det verkade superlätt.

Efter matte hade vi hkk och idag skulle min grupp skriva ett recept på maten vi ska laga till det praktiska provet.

När jag kom hem höll pappa på att laga mat, köttfärslimpa med potatis och gräddsås blev det idag asgott var det. Efter maten gjorde jag so och det i har jag i stort sätt gjort hela kvällen förutom när jag duschade och kollade på Glee (gjorde det för att pausa lite)

Och nu ligger jag har i sängen och ska försöka sova så att jag är pigg och glad tills imorgon för då har vi bad och känner på mig att jag nog nästan kommer somna i poolen haha, eller nä inte riktig, men jag är supertrött just nu.

Av Madeleine - 24 april 2013 09:40

Har precis gjort klart första delprovet (läsförståelse) i engelska och nu sitter jag i klassrummet för man får inte lämna.

Tio över har vi rast i en halvtimme och sen ska vi ha del 2 (hörförståelse).

Av Madeleine - 21 april 2013 12:53

Sitter och väntar på mamma som är inne och handlar. Snart så åker vi ut till stallet.

Jezz och Henrik ska hämta ett nytt sto idag så har hela stallet idag också.

Det är så grymt fint väder idag att man egentligen bara vill ligga och sola, men att vara ute i stallet är ju också mysigt och då speciellt när det är sånthär väder :D

Av Madeleine - 20 april 2013 21:47

Skrev ett jättelångt inlägg om idag och hade lagt in masa bilder och sånt, sen när jag precis ska publicera inlägget så stängs min dator så då försvinner allting. Blev sjukt sur och nu pallar jag inte skriva om det, antagligen skruver jag om idag imorgon stället för just nu har jag ingen lust.

Ni får bilderna från idag nu i alla fall

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards