Maddepersson

Alla inlägg under januari 2012

Av Madeleine - 31 januari 2012 19:42

varför inte rösta på Buz som årets häst


Årets Häst 2012


 

Av Madeleine - 31 januari 2012 19:14

ska plugga på svenskan nu, det känns som att jag kan det men sen när provet kommer framför mig kommer det vara helt tomt, så det är bara att plugga på.


 

Av Madeleine - 30 januari 2012 20:22

någon som kan gissa vem jag menar och nej det är inte en häst eller ngt annat djur och den är inte påhittad.

hmmm, vem kan det igentligen vara, hihi. får se om ni kommer på det

   

Av Madeleine - 30 januari 2012 20:04

hihi, kom på nu att jag inte skrivit vad jag gjorde i stallet i söndes. först gick jag ut med bazze en liten runda, han blev sjukt rädd för ett par "ungar" och då reste han sig lite grann, han reste sig ganska snabbt och jag var inte beredd på det så han drog i min arm (det kändes som om den gick ur led) det gjorde ganska ont för stunden men sen gick det över. efter det så mockade jag Buz och Trolles boxar, hjälpte Josse med Buz ( hon tömkörde honom och sen släppte vi honom lite så att han skulle kunna springa av sig lite) och packade så packade jag 6st hö-påsar. gosade även en stund med de andra hästarna.


kan inte beskriva känslan när jag ser dig <3 LOVE U <3

 


Av Madeleine - 30 januari 2012 18:12

sitter just nu och gör precis det som rubriken säger, jag säger bara det det är ingen bra kombination för jag kan inte koncentrera mig på svenskan. får nog snart stänga av musiken för jag måste verkligen få bra reslutat på detta provet.


btw fick 17 av 19 rätt på matteprovet, är facktiskt riktigt stålt då jag trudde jag typ bara skulle få 10 rätt.


 

Av Madeleine - 28 januari 2012 20:20

sitter just nu och äter ben & jerry-glass och lyssnar på One direction, så jävla skönt har jag det i min varma OnePiece och mina ullstrumpor. har btw askallt i vårt hus nu vet inte vad som hänt, får nog sätta på caminen lite till, hihi


 

Av Madeleine - 28 januari 2012 17:22

idag så var jag i stallet som valigt på helgerna, jag red ut på Buz idag igen då det är alldeles för hårt i paddocken fortfarande. det gick ännu bättre denna gången än förra vilket jag hade svårt att tro att det skulle. han blev inte rädd en ända gån fasst han spände sig lite när jag red förbi gässen men det gick facktiskt över förväntan det med. idag så tränade jag på att han skulle ställa sig åt andra hållet om det var någoting han var rädd för och det gick jättebra den ända nackdelen var att inte blev rädd för någoting, hihi. på hemvägen tränade jag också på att jah skulle få honom att gå på tygeln och att han skulle arbeta rätt med ryggen och bakbenen, det gick jättebra men han ville inte riktigt nu när han bara fick skritta.


har även fixat mina tre boxar och så har jag fotat Josse när hon tömkörde Trolle i den en ena sommarhagen. har gett hästarna deras extra hö och hjälpt josse ge dem vatten i en hink (vattnet i hagarna är ju fruset) har även gosat med Trolle, Zaza, Chilli, Bazze och Hot Chick.


En rolig sak är att jag ledde Chick lite i hagen idag, jag höll bara lite i grimman och sen följde hon efter mig :D glad jag var då


 

Av Madeleine - 27 januari 2012 22:26

Jag har förlorat många jag älskat/älskar bara för att jag släppt taget om dem och låtit dem falla bort från mig, men denna gången tänker jag inte släppa taget och jag tänker aldrig låta dig falla


Buz du är mitt allt <3



    

   

 


"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards