Maddepersson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Madeleine - 30 augusti 2013 13:17

Detta blir bara ett snabbt inlägg för att ni i all fall sk få lite uppdatering idag, slutade för ca 30min sedan och är nu och hämtar mamma på jobbet.

Av Madeleine - 30 augusti 2013 08:01

Av Madeleine - 30 augusti 2013 07:25

Idag är det äntligen fredag. Jag vill bara varna er att uppdateringen kommer att vara rikigt dålig idag för jag kommer knappt ha tid att sitta still i två sekunder.

Av Madeleine - 29 augusti 2013 20:41

Sitter framför datorn nu och bara tar det lugnt, har lite tråkigt så tänkte skriva lite om dagen.

Vi hade en svensklektion på 2 &1/2 timme idag och sen slutade vi. Egentligen skulle vilja haft en lektion till efter lunchen men den läraren var inte där så vi fick åka hem. Tog bussen till centralen kvart i 12 men bussen hem gick inte förrän tio i 1 så jag och Mathilda åt på Subway och sen tog jag en frapino på espresso house. När jag kom hem från Lund cyklade jag direkt hem, fixade med bilden till Jessica och sen bytte jag kläder och åkte ut till stallet.

Idag red jag ett hårt dressyr/markarbetespass på buz i paddocken. Buz var väldigt hår i munnen idag så jobbade mycket med att få bort det. Han blev super svettig och väldigt andfådd.

När jag kom hem från stallet åt jag middag, det blev lasange. Riktigt gott va det! Efter det åkte jag och mamma till center syd för att handla lite snabbt innan de stängde.

Av Madeleine - 29 augusti 2013 07:53

Vi börjar kl 9 idag så tar bussen kvart över åtta. Vi ska bara ha lektion på förmiddagen så idag slutar jag 12, förhoppningsvis kan pappa hämta mig då annars får jag väll ta bussen.

Igår va jag ju och handlade, det blev en mapp med olika flikar så att jag kan dela upp alla papperna efter ämne och sen blev det även ett nytt block att skriva i. Jag köpte även nya hörlurar och en stylus (penna till iPad/ iPhone).

När jag kom hem fixade jag bildern till Jezz, den blev bra men jag ska förminska texten lite annars funkar den inte till det som hon vill ha det till.

Såhär blev den, somna ser är texten ganska nära kanten så den försvinner lite så ska flytta in den lite mer.

Av Madeleine - 28 augusti 2013 13:20

Sitter på mammas jobb och väntar tills klockan ska bliv 3 för då slutar hon. Pappa kommer och hämtar oss då och så åker vi och handlar mat, sen åker vi till mormor och morfar för att äta där. Sen blir det att handla ett nytt pennskrin och en mapp för papper.

Ska även fixa en bild till Jezz som hon ska använda. Men det gör jag när jag kommer hem sen

Av Madeleine - 27 augusti 2013 20:17

Fredag:
(stallet)
Red dressyr utan stigbyglar i gräspaddocken. Buz jobbade superbra och han ansträngde sig verkligen och lyssnade så bra han bara kunde. Han blev ganska så svettig och lite andfådd.
(Malmöfestivalen)
Kollade först lite på Panda da Panda och sen stod vi och väntade på att han skulle komma ut, vi fick bild med honom. Hämtade efter det upp julia. Sen gick vi runt lite, träffade lite folk och sen mötte vi upp Emily som kom lite senare för hon hade varit iväg. Kollade efter ett tag på Oskar Linnros, stod jättelångt fram och vi blev puttade längre och längre fram hela tiden. Vi tappade bort några men hittade dem efter att han sjungit klart. När vi skulle hem var det bara jag och Julia som tog bussen, de andra åkte bil hem.

Lördag:
Va i stallet från 2 till ca halv 7. Fixade med vatten, hagar och sånt. Longerade Buz i gräspaddocken, han var superpigg så han stack iväg lite ibland. Han jobbade superbra och efteråt var han jättesvettig och mycket andfådd. Jag gick en runda på vägen efteråt så att han kunde komma mer lite i varv.

Söndag:
Var hemma på förmiddagen och vid lunch. Tog det bara lugnt och vilade mig. Vid tre tiden åkte jag ut till stallet. Buz var ganska nyskodd så jag red ut med honom på vägen, blev barbacka för jag ville se hur han betedde sig då och konstigt nog var han inte så spänd. Eller ja, han spände sig men det var nästan som att han kände att jag fortfarande var lugn mycket fortare utan sadel, för han blev lugn mycket snabbare.

Måndag (idag):
(Skolan)
Idag var det ingen vanlig skoldag, de som valt häst var på Örestad och red där och vi som valt hund eller djur var på Malmö reptilcentrer. Det var kul, vi fick hålla i ödlor, ormar och sköldpaddor. Jag tro att vi slutade vi 12 tiden, då åt jag mina pannkakor och sen gick jag och Emma till tåget. Träffade två av killarna i klassen där som också skulle hem så satt och pratade med dem på vägen.

(Stallet)
Var ute i stallet vid 2 tiden idag, mamma slutade lite innan mig så hon hade redan fixat vattnet till hagarna. Så jag fixade Buz direkt, tömkörde först honom. I början var han superstel om han blev mjukare ju längre vi höll på. Sen tog jag av selen, tränset och tömmarna och släppte honom lös i paddocken. Tränade lite inkallaning och även att han skulle göra som jag gjorde. Alltså att han skulle trava om jag sprang, gå och jag gick och stanna så fort jag stannade. Det gick superbra och han lyssnade jättebra, förutom en gång där han fick lite fnatt och bara galopperade runt och bockade.

Av Madeleine - 27 augusti 2013 13:36

Slutade tidigt idag så nu sitter jag på bussen hem. Jag är hemskt ledsen att jag inte bloggat på länge men i kväll kommer det ett långt inlägg om vad jag gjort under de dagarna jag inte bloggat.

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards