Maddepersson

Alla inlägg under maj 2013

Av Madeleine - 29 maj 2013 22:22

(Skulle kommit upp tidigare)
Detta var det som jag handlade idag
- 1 sommarklänning från New yorker
- hårklämma (blomma) från New yorker
- svarta kilklackskor från deichmann
- neongrön bikini från cubus

Av Madeleine - 29 maj 2013 20:26

går igenom alla bilder från idag, det blev typ 560 men jag rensar fortfarande bort dåliga (suddiga) bilder så det minskar hela tiden. När jag har gått igenom alla så ska jag lägga upp dem på våran (klassens) fecebookgrupp så att de kan få bilderna, tror inte att det kommer komma upp några bilder här då jag inte vet om jag har tilllåtelse till det. 


i all fall, dagen har varit superbra...lite sura miner i slutet bara annars bra. Det blev ingen solning som jag hade hoppats på istället så regnade det lite (duggregn) och var sjukt molningt hela dagen. har dock lite ont i benet för jag har sträck något i låret typ så kan knappt gå normalt hehe. Var hemma vid tre tiden och då så gjorde jag ingeting förens mamma kom hem , då åkte jag och hon till center syd och kollade skor och kläning till lärarmidagen och skolavslutningen, hittade lite grejer men det lägger jag upp i ett annat inlägg senare. 

Av Madeleine - 29 maj 2013 05:47

Uppe med tuppen idag, men det är för att jag ska vara på skolan redan kvart över sju. Ska till Hellsingborg idag för vi ska spela i OV beachhandboll. Jg ska inte vara med men jag ska fota om det inte blir så att det regnar hela dagen. Om solen sen tittar fram så ska jag även försöka sola bort min fula bränna hehe ;D

Av Madeleine - 27 maj 2013 20:46

Är så grymt trött just nu och så sitter jag bara och kollar bara på film vilket verkligen inte hjälper hehe ;) ska försöka gå ut och göra något så att jag blir lite piggar, vet inte vad dock. Det är ganska fint fotoljus idag men ljuset når inte till trädgården så det är inte lönt att jag fotar.

Tycker det är tråkigt att jag har så grymt dålig fantasi och alldrig kommer på vad jag ska göra när jag har tråkigt, men men sånt är livet antar jag

Av Madeleine - 27 maj 2013 18:11

lite bilder på mig och älsklingen från promenaden idag och även några från när vi mös i trädgården efteråt. 

               

Av Madeleine - 27 maj 2013 16:53

nu är nästan alla läxorna (forhoppingsvis) gjorda, lämnade in en precis och det känns otroligt skönt faktikst. Bara 16 dagar kvar och det känns verkligen att det är nära nu för allting är helt anorlonda i skola, vi har nästan inget att göra på lektionerna och många dagar får vi sluta tidigare. Det ända som vi har kvar nu är att skriva en ska på spanskan och sen så ska vi han en diskussion om etik också men jag tror att det är det ända faktiskt. 


just nu håller jag på att tömma min mobil lite, har knappt något minne kvar på den haha. Snart så ska jag gå en runda med Pepsi, efter det ska vi äta middag och sen ska jag kolla på film.   

Av Madeleine - 26 maj 2013 21:49

Har suttigt och gjort läxa ett tag och även klippt ihop mitt tal och försöker skicka in det. Just nu tittar jag på film men jag är så sjukt trött att jag nästan somnar haha. Ska snart släcka tv:n och gå och lägga mig i sängen, kanske läsa en bok eller kollar lite bloggar.

Av Madeleine - 26 maj 2013 13:59

Är hos mormor och morfar i Lund nu, har precis ätigt mat och ska äta efterrätt nu (ska inte ta så mycket).

Var i stallet jättetidigt idag (10- halv 12). Red Buz en sväng i gräspaddocken och på vägen, jobbare så att han blev mjuk i sidorna. Det blev inget hårt ridpass då han ska vila imorgon.

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards