Maddepersson

Alla inlägg under maj 2012

Av Madeleine - 31 maj 2012 19:50

hinner inte blogga idag, kom hem från stallet för ca 20 min sedan och nu ska jag råplugga till idrottsprovet jag ska ha imorgon.

Av Madeleine - 31 maj 2012 06:47

idag så ska jag ha spanskaprov, det kommer då piss då jag känner att jag inte kan det tillräkligt bra. men annars så är det rättså chill idag för vi har två ea-pass, två so lektioner och en englelska lektion. 


när jag sen kommer hem ska jag ut till stallet och fixa lite och rida så jag ber till gud att det inte ska regna då jag inte vill bli förkyld, eller ska jag säga mer förkyld än vad jag redan är hihi.


vill ha sommar väder igen :(  

...

Av Madeleine - 30 maj 2012 06:14

(visste inte vad jag skulle ha som rubrik)


idag så kom jag på att jag har stukat min handled, har lixom haft ont på översidan av handen jättelänge men nu de senase dagarna så har det börjat göra sjukt ont i hadleden när jag böjer den och sånt. så nu blir det på men en stödstumpa (kallas så även till handen) på morgnarna och kvällarna så får vi se om det hjälper.



idag så är det en vanlig skoldag men inte riktigt, har nästan bara praktiska ämnen idag och har sammanlagt bara fyra lektioner. vi har först No (labbar då), sen har vi bild, efter det är det lunch och efter lunchen har vi idrott (ute:( ) och sen efter idrotten har vi mattelektion.


när jag sen kommer hem så ska jag plugga på spanska då jag har spanska prov imorgon och jag ska även plugga idrott på jag ska prov i det på fredag.

 

Av Madeleine - 29 maj 2012 21:06

idag så hade vi säkerhetsdag i skolan, vi åkte iväg till et brandövningsfält och fick göra en massa övningar och lyssna på "föredrag"/presentstioner. vi fick tex släcka en docka som brann med en brandfilt och släcka en eld med en kolsyresläckare, det var jättekul men samtidigt läskigt för det brann ju ganska mycket mitt framför ögonen och jag får alltid panik när någoting brinner. 


hela tiden när vi var där så regnade det men när vi skulle åka hen så sken solen.


åkte ut till stallet sen, red ut på Buz och han skötte sig jättebra. gosade även med fölen när de låg ner i hagen (kunde gå ända fram och de låg ändå kvar :D) och även en liten stund med trolle som var på riktigt myshumör idag :D

Av Madeleine - 29 maj 2012 07:15

Ush, Ush sådant skitväder. jag blir så irriterad ska det inte vara sommar snart? hoppad det blir bättre väder snart för annars blir jag helt deppig.



efter skolan idag så ska jag iväg till stallet och då hoppas jag verkligen att det dite ska regna då jag verkligen inte pallar att rida i regn. när jag sen kommer hem blir det att fortsätta sätta sig med läxan så att allting kan bli klart någon gång.


Av Madeleine - 29 maj 2012 06:45

jag behöver er hjälp med en sak. jag ska nämligen klippa mig på månag nästa vecka och har tänkt mycket på hur jag ska klippa. jag har funderat på att ha lugg igen men jag vet inte om jag skulle passa i det så nu frågar jag er, Vad tycker ni?

vill nu ha många komentarer.


nu

med "lugg" förra året (hade en kort snelugg som jag kunde ha som lugg ett litet tag om jag ville)   

Av Madeleine - 28 maj 2012 22:13

nu har jag suttigt och gjort läxa jättelänge är är endå inte färdig. är sjukt trött nu så nu blir det sängen nästa,hihi.


Av Madeleine - 28 maj 2012 21:02

nu har jag gjort so:n som jag skulle komplettera och även en ska till no:n. har även pluggat lite och nu ska jag göra mer so och hemkunskap. jag är så himla trött på läxor men de måste ju göras nå får nog fortsätta nu eftersom jag ine har tid imorgon då jag är i stallet hela kvällen då.


allting ska vara inne senast på trosdag för på fredag sätts betygen. justdet glömde skriva att vi även ska ha läst ut en bok till på torsdag.


Jaja, imorgon så har vi säkerhets dag och bussen går från skolan fem över 9 så jag får sovmorgon imorgon vilket är sjukt skönt :D och sen slutar vi nog en timme tidigare.

fast det som är så negativt med detta är att vi får en dag mindre på oss att göra allting som ska vara inne. jag ska ju även göra två prov till, så detta är vad jag ska ha gjort till torsdag denna veckan: 

  • so grupparbete
  • so komplettering
  • sv bok utläst
  • spanska-prov 
  • spanska grupparbete
  • idrottsprov
  • hemkunskap inlämning
7 saker och sen så har vi matteprov nästa vecka också, jag kommer att döööö :(

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards