Maddepersson

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Madeleine - 12 maj 2012 21:58

imorgon så har jag och josse bestämt att vi ska vara i stallet vi halv 1 så jag har lååång sovmorgon. Jezz ville att jag skulle ta Buz imorgon och att Josse ska ta Bazze. jag och Buz ska göra lite bomövningar och sånt. blir även lite träning med Trolle imorgon och jag hoppas att Josse vill vara med och hjälpa mig med honom då han betedde sig som ett pucko mot henne idag. har jag tid innan Jezz och Henrik kommer hem så ska jag fortsätta mocka i stonas hage.


när sen Jessica och Henrik har kommit hem så blir det lite skönhetsbehandling för stona.

Av Madeleine - 12 maj 2012 21:24

när jag skulle föra äver alla bilder jag tog i stallet idag så skulle jag klicka på kopiera men av misstag så tryckte jag på delit så nu är alla borta, snacka om att jag blev lite ledsen men jag kommer ju ta fler tusen bilder till så det gör inte så jättemycket och jag hade hunnit göra filmen klart ju, men där var ju inte alla bilderna med tyvär :( jag hann inte ens skicka bilderna till Jezz, om jag hade gjort det hade jag bara kunnat hämta bilderna där men nu går det inte ;(


visst är jag smart ;)

Av Madeleine - 12 maj 2012 20:29

var precis ute med Pepsi och busade i trädgården och det är sjukt najs väder nu med sol och så blåser det knappt någonting längre, det var ju full storm innan hehe. tog lite bilder på när vi busade men det blev inte så bra sen tog jag även lite bilder efteråt och jag säger bara det att hon var så sjuuuuukt gullig idag :D


börjar att få kläm på det där med porträtt på henne nu :D (efter 2år hihi)  

Av Madeleine - 12 maj 2012 17:17

idag så regnade det hela tiden förutom när jag red men det blåste sjukt mycket så set blev inge bilder vid rapsen som jag hade tänkt mig men får se om det blir bättre väder någon annan dag så att jag kan få lite bilder där. 


Red ju Buz idag och han var jätte hård i munnen men det blev bättre när han var ordentligt uppvärmd. körde mycket trav - och galopparbete idag så att han fick jobba ordentligt. försökte även få honom i form i galoppen vilket gick sådär då han nästan bara körde upp nosen istället. 


tog lite bilder på hästarna när det var uppehåll få här får ni en film.


 

Av Madeleine - 12 maj 2012 10:23

ritade ju som sagt igår men det blev inget avanserat då jag inte orkade med det. här får ni en bild på det jag ritade.


hoppas ni ser vad det ska föreställa :D  

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards