Maddepersson

Alla inlägg under maj 2014

Av Madeleine - 30 maj 2014 18:13

Även om jag gjort en massa idag har jag ändå inte behövt stressa så, jag älskar när jag kan ta allting i min egna takt.

Hjälpte ju Henrik i förmiddags och sen väntade jag en stund innan jag hämtade in Buz. Asså Gud vad han ätit redan haha han kommer bli så fet. Red ut på honom idag eftersom det va så pass varmt, det blåste väldigt mycket och Buz blir alltid ganska hyper då men annars skötte han sig faktisk förvånansvärt bra.

Nät jag kom hem fikade jag först med mamma och pappa sen hjälpte jag dem att plantera nya blommor.

Nu har jag suttit och bara tagit det lugnt ett tag, mamma och pappa gör mat men innan vi ska äta tänkte jag se om jag kan vila mig lite för är riktigt trött fortfarande.

Sånna här "fina" fläckar hade Buz lite varstans över kroppen och inte ville dem gå bort heller :(

Av Madeleine - 29 maj 2014 22:43

idag så har jag typ varit i stallet hela dagen, har fixat en massa och ridit. Red dressyrpass på Buz idag, fy tusan så bra det gick. även om han sprang iväg lite ibland så satt formen som en smäck i alla gångarterna vilket är riktigt roligt då han haft mycket problem i galoppen innan. haha han var verkligen superpigg idag och stack en gång och bockade fler gånger men vad gör väl det när han var så sjukt duktig i övrigt idag. Efter att jag ridit fick Buz äntligen kommit ut på sitt efterlängtade bete och snacka om att han blev glad, det var liksom mulen ner i marken direkt och sen tog han bara upp huvudet för att kolla när jag gick därifrån haha tjockisen han kommer ju rulla därifrån sen så mycket gräs där e.


när jag kom hem skulle jag egentligen gjort en uppgift men jag är så sjukt trött så jag orkade inte med det, istället blev det att jag fotade lite vilket var väldigt mycket roligare haha. nu har jag typ suttit 2 timmar och redigerat en massa bilder men är så trött att ögonen snart korsar sig så blir nog att hoppa i sängen snart. 


imorgon ska jag ut till stallet tidigt för att hjälpa Henrik med seminen lite, bara två ston som ska kollas men är alltid bra med flera personer som hjälps till. 


här är några av bilderna jag redigerat och tagit, bilderna på Pepsi är dock tagna vid andra tillfällen.

       

också en bild på tjockisbuz mitt bland hans höga betesgräs. Ser inte superhögt ut på bilden men på vissa ställen var det upp över knäna på mig haha.   

Av Madeleine - 28 maj 2014 18:21

Idag va det sista dagen ute på praktiken i stallet, nästa vecka ska vi vara i skolan. Jezz och Henrik bjöd mig och veterinären på tårta för att "fira" att det va sista dagen, gott som in i va det.

Nu är jag på väg till frisören för att klippa mig, jag är rädd att det ska vara mycket slitet så hon måste klippa av mycket. Älskar liksom längden på det nu.

Av Madeleine - 26 maj 2014 20:52

Här får ni lite bilder som jag tagit på zimba som jag tog nu ikväll. jag har fotat en hel del här hemme nu på senaste tider och känner att jag börjat få tillbaka kännslan för det, ett tag var jag lite trött på vatt fota men inte nu längre. 

                     

Av Madeleine - 26 maj 2014 08:26

Inte bloggat på hela helgen men har inte haft tid till mycket över huvudtaget. Hela lördagen var jag ute i stallet och fixade, när jag kom hem åt jag och sen tog jag det bara lite lugnt en stund innan jag gick och lade mig.

Igår var jag i stallet vid 2 och när jag kom hem sen åkte jag till center syd och handlade present till mamma. Efter det satte jag mig med en uppgift som ska in idag, satt nästan hela kvällen med den. Ända gångerna jag pausade var när jag åt mat och när jag åkte till skogen med pappa och pepsi. Men blev nästan kvar så skriver det sista nu på lektionen.

Efter skolan åker jag till Malmö med Maria och Natalie. Ska bli skönt att släppa all stress över skolan och bara ha kul.

Av Madeleine - 23 maj 2014 15:17

Satt i kö med bussen i över 1 1/2 timme. Bara för att han som körde bussen inte kunde ta ett annat håll. Va typ kaos på motorvägen från Lund till lödde, för er som inte vet hade det varit en olycka där en skåpbil blivit klämd mellan två lastbilar, sorgligt nog tror jag att han dog :(

Har legat och solat magen i typ en timme och nu tänkte jag sola ryggen lite. När mamma kommer hem sen ska vi äta och efter det sticker jag ut till stallet, förhoppningsvis är der lite svalare då så att det går att rida.

Hem

Av Madeleine - 23 maj 2014 11:43

Sitter på bussen på väg hem nu, vi hade nationella nu på morgonen och efter det fick man gå hem.

Jag ska hem och vila mig lite, kanske sola lite också.

Sen när det är lite svalare tänker jag åka ut till stallet, allt för att varken jag eller Buz ska svettas ihjäl.

Ni får dagens outfit när jag är hemma

Av Madeleine - 21 maj 2014 07:18

Tänkte blogga ett inlägg nu på morgonen för jag lär inte ha tid senare idag.

Idag ska jag till praktiken (i stallet) börjar 9 så fick en timmes sovmorgon idag vilket va sååå skönt. Idag ska två ston kollas och massa annat roligt som händer, Buz ska tex upp till din beteshage så måste kolla staket, fixa vatten och sånt där uppe.

Slutar 4 och då tar jag och fixar Buz men åker jag hem för att äta och plugga matte.

Vilket roligt liv jag jag det ända i mitt huvud nuförtiden e typ skolan, tur jag har Buz(stallet), pepsi och Zimba så att jag kan slappna av ibland och tänka lite på annat.

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards