Maddepersson

Alla inlägg under maj 2011

Av Madeleine - 28 maj 2011 19:00

Idag har jag hjälpt till och flytta möbler, för min farmor och farfar har flyttat. Vi började kl 9 och var klara vi 1 tiden, efter det så har jag suttigt och ritat på SP.

Jag har blivigt besatt av det nu.

Idag ritade jag en till häst, så här ser den ut.


Denna blev bettre än den andra jag lade upp igår.


/Madde

PS

Av Madeleine - 27 maj 2011 14:19

idag e jag ledig till kl 15.30 för då ska jag och resten an klassen till skoman och fixa till det discot vi ska ha ikväll, så har ritat lite på PS (Photoshop) idag bara för att ha ngt att göra.


Lägger bara ut en bild för jae andra e inte riktigt klar än.

Blev ganska nöjd med den då den tog två dagar att göra (ritade i förrogår också) men gräset ser konstigt ut.  

Det är först gången jag ritar så här så kanterna är kanske inte de jämnaste.


/Madde

Av Madeleine - 19 maj 2011 17:18

idag var nästan hela vår kalss +7a på skåneleden i Skäralid, när vi kom dit var vi 44 st men efter en ganska lång bit var vi bara 14 st, några hade gått i förvär och några hade gått en annan väg än den vi skulle ta. Två av lärarna fick gå och leta efter dem som tagit fel väg och vi andra fick gå vidare med de andra två lärarna. efter ett tag så kom ,de som tagit fel väg, ikapp oss för vi hade stanat en liten stund. när vi kom till källan som finns där så började alla att fylla sina vattenflaskor och då såg ngn en groda i källan. 


det kommer kanske ngra bilder sen.

/madde 

Av Madeleine - 17 maj 2011 17:20

Svar:  Haha, jasså om du nu inte pallar med min blogg vfr läser du den då och om det nu är så att  ponnyliv.blogg.se är din blogg så uppdaterar du inte heller så mycket, inte ens ett inlägg sedan 2010-11-28 . Så vfr börjar du själv inte blogga lite mera. Så sluta klaga på mig, för du får mig bara att vilja gapskratta.


För det första så uppdaterar JAG när JAG känner för det och sen så har du inte med det att göra, det är min blogg och jag bestämmer vad jag gör med den och när jag gör mina inlägg.


BTW om du nu inte pallar med min blogg så sluta läsa den då, det gör mig ingeting alls.


/Madde

Av Madeleine - 15 maj 2011 20:19

Som sagt var den förra bara tillfällig, men jag blev så trött på den så jag hoppas att jag kan ha denna ett tag nu för den här blev jag nöjd med.


/Madde

Av Madeleine - 12 maj 2011 06:58

Shit vad dimmit det e ute, vaknade precis och så ser det ut så utanför. nä nu har jag tröttnat, vill ha sommar NUUUU. Hoppas att det blir bättre annars rymmer

jag till typ Thiland eller ngt annat varmt ställe, hihi   Det kommer säkert att börja regna ngn gång osså.

   Bilen bakom lilla Texas förstör helt bilden.

 


Av Madeleine - 11 maj 2011 18:48

Har panik, jag kan inte hitta mina SO papper. Jag hade dem igår för att jag pluggade när jag var hemma, då lade jag dem på mitt skrivbord och nu är dem borta. Så om ngn innom en halvtimme ser detta skulle vara underbart snäll att skicka antäckningarna till mig så skulle jag bli supper duper glad.SNÄLLA


    

Av Madeleine - 11 maj 2011 07:15

Idag ska man till skolan, kan ju inte vara hemma för att man har ont i foten. En ganska lång dag idag kommer nog inte hem fören efter halv fyra.  Jag skrev i måndas att jag skulle till brita och fota men jag orkade inte cyckla ut dit, hehe vi hade orgentering på idrotten och sprang runt i hela Lödde, så var lite trött.


F*n vad jag älskar dig, sötnosen min 

        

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards