Maddepersson

Alla inlägg under januari 2013

Av Madeleine - 31 januari 2013 20:14

Buz var otroligt seg när jag tog in honom, medan jag borstade honom och när jag lädde ut honom till paddocken. Men så fort jag satte mig tillrätta i sadeln vände han tvärt och blev till en lite krutponny, det var som att han sparat på energin.


I början var det lätt att använda energin på rätt sätt men sen blev han lite trött på mig så då började han att sticka och bocka i galoppen.


Dock slutade han "fjanta" sig efter ett tag och då gick det bra igen.



Av Madeleine - 31 januari 2013 14:07

Sitter i klassrummet nu och har no. Vi tittar på en film för vår lärare är ledig.

Fattar inte så mycket av filmen, men jaja nu ska jag fortsätta kolla

Av Madeleine - 31 januari 2013 10:06

Brandlarmet gick för en stund sedan, vi fick typ panik och sprang ut men det vara bara någon som hade bränt ost på hemkunskapen.

Nu ska vi iallafall ha bildlektion

Av Madeleine - 30 januari 2013 20:13

Nu har jag svarat på alla frågorna om det jag ska kunna till provet på måndag.

Nu är det bara spanska och svenska kvar sen kan jag sova haha ;)

Såhär mycket blev det. De första tre sidorna är frågorna och de två sista är övrigt man ska kunna.

Av Madeleine - 30 januari 2013 16:58

Nu ska jag börja plugga so, ska besvara några frågor att plugga på till ett prov på måndag.

Sen ska jag göra några meningar på spanska och efter det pluggar jag nog so igen eller så fixar jag på min sv krönika

Hoppas ni kommer få en roligare kväll än vad jag kommer få

Av Madeleine - 30 januari 2013 07:38

Igår var jag i stallet, mamma slutade tidigt så hon var supersnäll och fixade lite innan hon hämtade mig, hon vara inte med idag (hon var på föräldralöse) då hon gjorde det för att jag skulle hinna plugga när jag kom hem.


Iallafall, igår tömkörde jag bus på VÄGEN(!!?) och det är något jag aldrig trodde att jag skulle kunna göra för han är alltid så nojjig när jag tömkör honom utanför paddocken. Han ville först inte riktigt lyssna med efter en tredjedel av tiden funkade det superbra och vi kunde till och med trava några sträckor :D han blev bara rädd 1 gång men det var när det kom en traktor, fast han backade bara ut på gräset så jag är ändå nöjd med honom.



Av Madeleine - 30 januari 2013 07:28

Bär superlängesedan jag la upp dagens outfit hihi. Idag ser jag i alla fall ut såhär, har faktiskt gjort något med hårtet idag (annat än bra borsta det eller sätta upp det hihi)

Ser superblek ut på den sista bilden men jaja

Av Madeleine - 28 januari 2013 21:21

Är hemma från Julia nu, ska bara värma tårna sen blir det läxa :(

Av totalt 1000 kan jag fota va 300 till HAHAHAHA. Fast bara typ hälften av bilden kommer vara ok att visa och den andra hälften kommer bara vara suddiga eller mörka.

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards