Maddepersson

Alla inlägg under september 2012

Av Madeleine - 30 september 2012 22:06

Jag ska gå och lägga mig nu, jag behöver vila mig så att jag är pigg till imorgon. Har So prov FÖRSTA lektionen och måste verkligen få bra på detta så då kan jag inte vara trött.

Av Madeleine - 30 september 2012 20:09

Idag så jag varit hos Jezz i 11 månade och det betyder att nästa månad så har vi 1år jag och Buzemanen. Jag ska försöka fixa lite bilder då (det är en tisdag så jag rider honom) det ska bli kul att se hur mycket vi utvecklats på 1år (även om han börjat testa oss igen hihi)

Av Madeleine - 30 september 2012 20:09

Idag så jag varit hos Jezz i 11 månade och det betyder att nästa månad så har vi 1år jag och Buzemanen. Jag ska försöka fixa lite bilder då (det är en tisdag så jag rider honom) det ska bli kul att se hur mycket vi utvecklats på 1år (även om han börjat testa oss igen hihi)

Av Madeleine - 30 september 2012 18:53

Nu sitter jag och pluggar och kommer nog höra det hela kvällen.

Jag kommer nog skriva om gårdagen och dagen imorgon för då är detta provet äntligen över, hihi.

Av Madeleine - 29 september 2012 12:24

Igår så hade jag typ ont vid skulderbladen, så mamma masserade mig och smörjer in med tigerbalsam. Jag tror inte det hjälpte för idag är jag om på hela "överryggen" hihi. Hoppas det blir bättre till imorgon :p

Av Madeleine - 27 september 2012 21:32

Haha snodde Jezz uttryck om buzemanen men kom inte på någon bra rubrik, dock var Buz ganska så gul idag för jag hade reflextäcke och benreflexer på honom som var jättegula.

Jag red fram honom ordentligt i grädpaddocken, det regnade en hel del så han var inte så villig till att arbeta i början men det blev bättre.
När han var mjuk så gick jag ut på stubben och galopperade där så att han skulle få utlopp för sin energi.

Eftersom han är ganska tjock just nu så ska jag försöka få ner honom i vikt, därför all galopparbete och alla hårdare dressyrpass. Jag får liksom rida honom ordentligt nu innan vintern för då kan jag inte rida ordentligt för då är det för hårt i marken.

Av Madeleine - 27 september 2012 19:50

Idag så hade vi två test. Först en mattediagnos och sen ett no test på datorn som var jättelätt.

Vi har även haft idrott, bild, spanska och so.

Kan inte skriva mer för nu ska jag plugga, skriver om stallet sen eller imorgon

Av Madeleine - 27 september 2012 15:56

Idag så hade vi två test. Först en mattediagnos och sen ett no test på datorn som var jättelätt.

Vi har även haft idrott, bild, spanska och so.

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards