Maddepersson

Alla inlägg under juni 2014

Av Madeleine - 29 juni 2014 21:39

Buz fick sig en liten makeover idag, klippte hans man då den började bli en aning vildvuxen. Men istället för att klippa vanlig stubbmallar klippte jag en så kallad "sorgkant" vilket innebär att det svarta är lite längre än det vita så att man tydligt ser det svarta från sidan.

Fy tusan så jobbigt det var att klippa så, det är liksom svårt att klippa som det är och man sen räknar in en uttråkad Buz och en massa flugor som stör så borde det egentligen knte blivit så lyckat men jag tyckte faktiskt det blev bra. Men jag ska nog klippa ner det vita lite till på några ställen då det blev lite ojämnt.

Efter att jag klippt honom blev det ett ridpass i paddocken. Mio gick skritta fram och av honom vilket han som vanligt tyckte var väldigt kul. Under själva passet fokuserade jag mest på att han lätt skulle länga och korta sig och att han skulle gå bättre fram för skänklen. Tyckte det gick ganska bra faktisk, han har lite problem med att båda länga och korta sig och brukar mest försöka köra på i sitt egna tempo.

Av Madeleine - 27 juni 2014 22:29

Kompisen jag skulle till idag var Natalie, vi skulle ha en överraskningsfest för Ellen. När jag kom dit va alla utom en redan där. Ellen va på bio med Fredde och sen tog de bussen till polishuset, Ellen hade ögonbindel och jag o natta mötte upp dem två där. För att hon inte skulle veta var hon skulle gick vi en klyddigt omväg hem till natta.

Efter att hon kommit dit och tagit av sig ögonbindeln åt vi, klaaaaaaddig kladdkaka och lite sånt. Gott som tusan!

Sen körde vi min fina been bozled spel. Det är den där alla jellybeen's har två olika smaker per färg, en god och en äklig. Den värsta smaken tror jag va spya men det va ingen som fick den. Den värsta jag åt var nog hundmat den var riktigt äklig.

Mamma hämtade mig lite i tio så har varit hemma ett tag nu, ska snart sova för behöver min sömn nu när jag jobbar hela dagarna.

Btw grattis i förskott igen bästa Ellen, poss :*

Av Madeleine - 27 juni 2014 15:49

Är påväg till min kompis nu eller ja just nu handlar pappa korv med bröd till mig men sen ska vi köra dit hihi.

Dagen på jobbet idag blev lite stressigt men han klart med allt till den tid jag hoppades. Fick lite hjälp av Camilla med att luncha och lite sånt, tack än en gång för det!

Av Madeleine - 26 juni 2014 21:02

har blivit en liten oplanerad bloggpaus de senaste dagarna och det har helt enkelt varit för att jag varken haft tid eller ork att blogga. kommer oftast hem sent på kvällen och har då jobbat i stort sätt hel dagen så är väldigt trött på kvällarna.


har även en massa bilder (fyllt två minneskort)  som jag måste gå igenom och redigera vilket tar sin lilla tid kan jag väll säga. 


jaja idag har jag varit i stallet fixade en massa och sen red jag Buz i paddocken, blev dressyr idag eftersom jag körde gymnastikhoppning igår. mamma fotade och denna gången blev det faktisk ganska hyfsade bilder, varken jag eller mamma har riktigt lärt oss den nya kameran än men det går framåt. Passet gick riktigt, riktigt bra idag han var verkligen lyhörd och framåt, stundvis blev han lite hård i munnen men det gick fort över. jag märker även att jag själv har fått en mycket bättre och djupare sits i sadeln, innan har det varit så att jag lyft lite i galoppen te.x men det gör jag inte nu längre och är sjukt glad över det för blir lättare att jobba och komma åt Buz då också. 


imorgon ska jag först jobba lite och efter jobbet drar jag till en kompis. 


här får ni några bilder från ridpasset idag:

       

Av Madeleine - 19 juni 2014 18:51

Idag var jag och lämnade Zimba i stallet, han ska vara där tills söndag för vi är ute med husvagnen tills dess. När jag ändå va där passade jag på att rida ut en runda på Buz, jobbade han mycket med formen så att han hade det att koncentrera sig på och så att han inte skulle bli "rädd" för allt.

Sen hämtade mamma mig och så packade vi det sista och jag duschade.

När pappa kom hem körde vi iväg. Falsterbo blev det i år, ska fira midsommar här och det va ett tag sedan faktisk.

Just nu är vädret ganska grått och trist här men imorgon ska det i alla fall vara fin. Även om vädret är lite dåligt har jag ändå njutit av en lång promenad med pepsi och en joggingtur på stranden.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Madeleine - 18 juni 2014 20:33

asså wow detta måste vara den bästa födelsedagen jag haft på mycket länge    (varning lite långt inlägg)


dagen började med att mamma och pappa väckte mig kvart i 5 på "natten", de sjöng (vilket jag fort avbröt) och sedan fick jag mitt paket. fick min högt efterlängtade nya kamera som jag såklart redan testat och redan älskar. Efter att dem gått somnade jag om för att sedan gå upp kl 7.


iväg till jobb blev det är där börjades dagen med föl och Havanna mys, känner mig sjukt glad att jag kunde sitta och mysa en massa med Havanna idag mycket för att hon aldrig riktigt gillat mig innan men även för att hon är ganska skygg av sig. Sen började jag att jobba på och fort gick det, redan vid ett tiden var jag klar eller ja jag hade vatten i hagarna kvar men det gick fort. 


Snälla Camilla (med familj) hade köpt "födelsedagsfika" till mig som bestod av wienerbröd, vilket jag älskar. Tack så hemst mycket än en gång för detta. Medans vi fikade kom Jezz och Henrik hiem och medans dem snackade lite med Camilla fixade jag klart med vattnet. 


Sen hoppade jag in i bilden med Jezz och Henrik och vi for iväg för att hämta Mio och sedan vidare mot Lund till en sushi restaurang. Snälla som dem är så bjöd dem mig på "lunch" och gud så gott det var. Har aldrig ätit sushi innan så att bemästra att äta med pinnar tog sin lilla tid men i slutet gick det faktisk ganska bra haha. Allting jag åt var som sagt mycket gott förutom "sjögräset" för den var alldeles för slemmig för min smak.  Tack så mycket för detta, hade supertrevligt :)


väl tillbaka i stallet fodrade jag hästarna och sedan fixade jag med Buz. Tömkörde honom i paddocken idag och han var väldigt mjuk och fin i munnen vilket jag blev lite förvånad över eftersom jag red ut igår. 


Tror jag var hemma vid halv 8 och då åt jag igen haha, tacos blev det, precis som jag önskat. 


Måste än en gång tacka alla som gjort denna dagen helt underbar, både människor och hästar


Lite bilder från idag:

               

lite bilder tagna med nya kameran:                        

hoppas ni alla har haft en lika bra dag som jag :)


Av Madeleine - 17 juni 2014 20:02

Solade lite innan idag vi lunchtid och fick faktisk lite färg men inte försvann bonnabrännan inte :/

Vid två tiden åkte jag och mamma till stallet, fixade en massa och sen vid sex tiden red jag ut en runda på Buz. Följde med Camilla som skulle rida ut på Bazze. Buz va först riktigt seg men taggade till efter ett tag och blev riktigt fin att jobba. Bazze bestämde sig för att han skulle hem när vi skulle rida ut bredvid bäcken så då fick Buz gå först haha.

Kom hem för typ 1 timme sedan och har precis ätigt klart. Ska bara chilla nu och sen ska jag gå och lägga mig i tid så att jag inte e så sjukt trött när de väcker mig imorgonbitti

Av Madeleine - 17 juni 2014 10:44

Idag är det min sista dag som 16 åring för imorgon fyller jag 17. Idag ska jag vara i stallet men innan det ska jag försöka sola bort min fula bonnabränna haha.

Imorgon ska jag jobba... På min fördelsedag. Får se hur det blir haha :P efter jobbet ska jag rida Buz och sen ska jag hem och fixa massa inför midsommar.

[Bild]

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards