Maddepersson

Alla inlägg under december 2012

Av Madeleine - 31 december 2012 21:17

hoppas att alla har haft en underbar dag och att ni får en ännu underbarare kväll/natt. antagligen blir detta det sista inlägget som jag gör 2012 för sen är det äntligen 2013. jag har inga speciella mål som jag vill uppnå men det främsta jag vill är att försöka får bättre självförtroende och att leva för dagen och inte blicka bakåt. 


idag så spenderas nyår hemma, det beror mycket på att Pepsi är sjukt rädd för raketer och att det finns idioter som skjuter både innan  och efter tolvslaget och då menar jag långt innan. jag förstår om ni tycker det är jättekul men det finns väldigt många som inte gör det. Dock har det inte varit lika många som skjutit nu om man jämför med förra året så det är positivt.  


ni får dagens outfit antagligen imorgon för jag ska först redigera alla bilderna. 

Av Madeleine - 31 december 2012 13:54

testade att göra en header i mitt nya photoshop, det är mycket som jag inte förstår än men jag lär vell lära mig det efter ett tag hihi. blev endå ganska nöjd med resultatet så ska behålla denna förhoppningsvis tills det blir vår. 

Av Madeleine - 30 december 2012 18:04

idag har det varit lite blandat med vädret, ena stunden så var det strålande solsken och i nästa stund så öste regnet ner. men jag hade turen att det var solsken hela tiden när jag var ute i stallet. 


först fixade vi hästarna och släppte ut dem i hagen, sen började jag fixa i buz box. efter ett tag så komm Henrik ut, jag och mamma skulle hjälpa honom att ta in den nya halmen i stallet. de balarna som vi har är avlånga så det är ganska svåra att ta in, men idag slog det nog rekord i svårhet. den första balen gick först inte alls att flytta på men efter mycket om och men fick vi in den. den andra balen fick vi öppna och sen bära in de olika "kakorna" var försej, men det var lättre sagt än gjort då "kakorna vek sig på mitten eller gick sönder.


När vi var klara så hämtade jag in Buz och gjorde vid honom, det stod uteritt på planeringen och visst kom vi ut men inte så lång då jag tyckte det var alldeles för sumpigt i gräset. så det blev att vi höll oss på grusvägen men det varkade som att han ändå tycket det var okej för han frustade hela tiden. red honom i alla gångarter men jag jobbade inte honom i galoppen utan lät honom springa ganska fritt (utan att det blev flängit). han skummade ganska mycket och i traven trampade han under sig jättebra, han brukar alltid vilja sticka när man ska galoppera ute (i alla fall med mig) men idag galopperade han på super utan att en sörsöka sticka iväg. Jag är supernöjd med honom idag... nöjd Madde :D


mamma var ute med bentley också och hon tyckte buz såg jättefin ut idag.


 


Av Madeleine - 30 december 2012 12:38

Har precis kommit hem från en supermysig men lite jobbig dag i stallet men skriver mer om det sen. Nu ska vi åka till Lund, vi ska äta ho mormor och morfar och sen kommer även Ann-Marie (mammas moster).

Men i alla fall så kommet jag se ut såhär resten av dagen ;)

Av Madeleine - 30 december 2012 11:27

Ska ut och rida med Buz nu :)

Av Madeleine - 29 december 2012 15:25

igår innan jag åkte ut till stallet så var jag och pappa ute i järavallen med pepsi. det var underbart väder så kameran följde med, tur var nog det för pepsi var en riktig raket som for fram och tillbaka. fick bågra bra bilder så jag tänkte lägga upp dem här så att vi får lite vårkänslor nu när det tråkiga regnet kommit tillbaka. 


                                                                                             


hehe det blev ganska många bilder. Skriv gärna en komentar vad ni tycker om dem :D

Av Madeleine - 28 december 2012 15:00

Ni går både vardags och stall.

Vardag:
Mjukisbyxor, svart baslinne och en jeansshorta.

Stall:
Underställ, mjukisbyxor, skoltröjjan och två par mysstrumpor. Såklart har jag även stalljacka, vantar och mössa.

Av Madeleine - 28 december 2012 14:13

Ska ut till stallet nu. Tänkte tömköra honom i någon av paddockarna, vilken beror på om det är sumpigt i grädpaddocken eller inte.

Sen när jag kommer hem ska jag börja fixa med mitt rum. Jag ska ändra om på väggarna, ta bort vissa tavlor och sätta upp lite nya. Jag ska sätta upp två ord också och sen ska jag skriva ut två bilder, en på mig och Pepsi och en på mig och Buz. Båda är från i somras så jag ska göra den svartvita så att dem passar till rummet.

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards