Maddepersson

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2016

Dagar som denna

Av Madeleine - 4 oktober 2016 09:03

Det har bara gott några timmar sedan jag gick upp ut sängen men jag känner redan nu att denna dagen inte kommer bli helt lätt.

Jag är ledig från jobbet idag så jag passade på att göra allting klart i stallet redan nu på morgonen. Det var väldigt mysigt, att stå där inne i stallet, mocka Buz box samtidigt som han åt sin frukost och jag kunde se solen gå upp. Efter en stund så tröttnade han på sitt hö och bestämde sig för att vila med sitt huvud på min axel, där stod vi och mös men jag kunde inte riktigt njuta av stunden då det enda jag tänkte på var "jag önskar Pepsi kunde vara här med mig just nu"

Under den tiden jag haft Buz på foder så har jag försökt ta med Pepsi till stallet så fort jag hade möjlighet, hon älskade det där och jag älskade att ha henne med mig. Så när det kommer dagar som denna när allting nästintill känns perfekt, då kan jag inte hjälpa att tänka att det hade varit mer perfekt med henne där.

Jag saknar henne så mycket att det vissa dagar känns som att kroppen kommer spricka och jag kommer varje dag på migsjälv med att vara på väg att göra saker som tillhörde vardagen när hon fortfarande fanns här, som att tex gå in i sovrummet och lägga mig i sängen bredvid henne bara för att mysa en stund. Jag saknar dem stunderna och jag önskar att jag fick uppleva dem igen. För även om jag vet att hon aldrig kommer tillbaka så vill jag fortfarande bara in och lägga mig i sängen och tänkta på hur det kändes med henne där också, då det e allt jag kan göra nu. Tänka på henne och minnas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 19 oktober 2016 11:27


Jag drömmde om henne i natt, det e första gången jag gjort det sedan hon försvann. Jag trodde att när jag väl skulle börja drömma om henne så skulle det vara som att återuppleva alla underbar minnen vi hade tillsammans, istället var det tvärt om. ...

Av Madeleine - 19 juni 2016 20:36


Vad är grejen med livet? Är det att vara framgångsrik? Är det att hjälpa andra? Är det att vara snyggast? Eller är det att faktisk vara lycklig? En sak som jag lärt mig genom åren är att vi alla tar livet för givet, men saken är den att du kan leva d...

Av Madeleine - 2 oktober 2014 11:11

Va ett tag sedan jag bloggade men har verkligen inte tid och har mycket ut över bloggen att tänka på så det får bli såhär, men eftersom mina covers varit uppskattade änsålänge tänkte jag lägga upp en ny som jag gjorde för några dagar sedan, hopps ni ...

Av Madeleine - 4 september 2014 08:21

Igår var superkul, alla söta katter att ta hand om och då speciellt kattungarna. Har massa rivsår på ben och armar nu för dem klättrade på mig när jag skulle fixa mat haha. Eftersom jag va uppe så tidigt igår så var jag dötrött igår kväll så gick...

Av Madeleine - 3 september 2014 06:23


Fick gå upp halv 6 idag för jag och natta ska på vår praktik som vi fått i Höör, vi börjar sju vilket betyder att jag måste ta bussen 06:25. Hann med att packa väskan och att fixa mig och hann till och med att trycka i mig en macka. Vi slutar tre...

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016
>>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards