Maddepersson

Alla inlägg under juni 2012

Av Madeleine - 30 juni 2012 18:56

idag så har jag varit i stallet. red ut på Buz, det gick jätte bra men han stack typ 5m i traven en gång (vet inte varför). fixade även allt som behövdes fixa så som att mocka, ge vatten och smörja mular, det var ganska så jobbigt då det var jättevarmt. 


var ju även med på mios kalas och ledde runt barnen på Trolle. han skötte sig jättebra men han höll på med huvudet hela tiden och det var jättejobbigt.


när jag kom hem så åt jag mat och sen tog jag ett dopp i poolen, som pappa äntligen fixat så att man kan bada i den. 

Jag är egentligen en badkruka och brukar ta den låånga vägen ner  i poolen genom att ta stegen, men idag så tog jag och hoppade rätt ner i poolen från studsmattan. det var 22 grader i poolen och jag ska säga det att det var j*vligt skjönt.


             

Av Madeleine - 29 juni 2012 11:09

det blev en hel del bilder igår och jag kan inte välja lite av bilderna så vissa bilder blir i litet format och då är det bara att klicka på dem om ni vill ha dem större


hagbilder, blommor och bebiskatt (han heter så)

                                               


Ridbilderna nu då  

    

(hehe igga mig på denna bilden, sitter som en hösäck)                                                        

(ja, jag rider uten hjälv och väst på denna bilden och några till men jag red typ bara 50m med det och han var ganska trött så jag viste att han inte skulle göra något)

haha, hade lite tråkigt ;) (bjuder på den)


mys


frihetsdressyr 

               

PUUSS <3


så det var alla bilder (ganska många)


nu bär det av till stallet för lite konditionsträning för Buzis 


Av Madeleine - 28 juni 2012 22:00

förlåt för att jag inte bloggade igår men jag orkade inte och visste inte vad jag skulle blogga om.


idag så var jag i stallet och red buz. blev ett litet dressyrpass där jag tränade på det mesta som jag lärt mig av Alice, tränade även på att galoppera och hålla tyglarna i en hand somtidigt som jag la en volt, det gick super. mamma var med när jag red så hon tog lite bilder men de får ni imorgon då jag inte orkar ladda upp dem nu ;)


jag har ändrat lite på mitt träningsschema då jag inte hinner rida ut en lång runda på lördag eftersom jag ska leda tunt små barn på trolle. Mio ska ha barnkalas och i det ingår ponnyridning så det är det jag ska hjälpa till med. så istället för att ta en lång tur så tar vi en lite kortare tur och så blir det en längre uteritt på lördag nästa vecka istället.

 

ni får en bild sålänge 


BTW, han är så grymt söt i sitt nya träns

Av Madeleine - 26 juni 2012 19:17

idag så var ja först hos tandläkaren (hade jättefina tänder tydligen) och sen åkte jag ut till stallet.


red buz så som jag skrev innan, alltså mycket lösgörande. han var ganska så stel och hård i munnen idag men så jag fick jobba ordentligt med att få rätt på det, tillslut gick han rättställd helatiden utan några problem. red många olika vägar så som, volter, snett igenom, halvt igenom, serpentiner mm för att han skulle få jobba ordentligt. red honom inte så hårt så han blev bara lite svettig bakom öronen och inte alls anfådd. red utan stigbyglar då han trampade på mig när jag skulle ta in honom och jag hade sjuukt ont. tränade frihetsdressyr som avskrittning och det gick verkligen SUPER, vi har inte kört det på länge men han var mig ändå i ryggen hela tiden, gullisen. sen satte jag mig på pallen och han stod kanske 5 m ifrån mig, så jag kallade på honom och han kom, satt sen och mös ett tag :D


 

myys <3

Av Madeleine - 26 juni 2012 08:20

Josse är i småland så jag har även hennes dagar. Såhär ser mitt träningsschema ut:


Tisdag: rida i trav och skritt, mycket lösgörande

Onsdag: vila

Torsdag: lagom hårt dressyrpass

Fredag: konditionsträning

Lördag: rida ut en lång runda

Söndag: vila


Måndag: ett lite lättare pass med mycket lösgörande

Tisdag: rida i skritt och trav över bommar

Onsdag: vila

Torsdag: ett dressyrpass i paddocken 

Lördag: rida ut i skritt och trav


Varje pass ca 45 min, förutom uteritten


Hoppas nu detta fungerar för har suttit ganska länge och lagt upp det såhär

Av Madeleine - 25 juni 2012 20:03

idag så åkte jag och pappa båten till Tyskland. det var ganska så långtråkigt ocg jag blev sjösjuk, så jag och pappa fick sitta längst bak i båten hela tiden så att vi hade nära till att gå ut (mådde bättre utomhus) kl 12 var vi frame i Tyskalnd och då handlade vi snabbt som f*n för vi hade bara 30min på oss, jag fick bära 2 flak öl så jag fick styrketräning idag, hehe. på vägen hem så sov jag i ca 1 timme och när jag vaknade var jag ännu mer sjösjuk än innan så jag fick sitta ute en liten stund. kom hem vi 6 tiden då allting blev försenat men det gör inte så mycket.


nu ska jag kolla på moppeläxan så att jag kanske kan få den klar, jag ska även försöka få till ett träningsschema för mig och Buz då Josse inte är i stallet denna veckan och jag har hennes dagar också.

Av Madeleine - 25 juni 2012 06:06

idag så ska jag och pappa till Tyskland för att handla lite saker, det blir en lång dag.

ca 30min dit, 4timmar med båt, 1 timme där, 4timmar men båt, ca 30min hem. åker nu halv 7 så är hemma runt halv fem/fem så uppdateringen är lång idag med :(

 

ni får en bild på mig och Pepsi på våran kvällspromenad i lördags, vi gick längst med stranden i solnedgången, såå mysigt det var skulle kunna göra det många fler gånger. 


Av Madeleine - 24 juni 2012 20:48

hade ganska många bilder så det blev en bildfilm, orkar ni inte titta på hela så spola fram till  för att kolla på Pepsibilder :)

vissa av bilderna är tagna med min iphone så de har lite sämre kvalitet.



 

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards