Maddepersson

Alla inlägg under november 2013

Av Madeleine - 30 november 2013 12:43

Ska åka till släktingar nu :) skriver kanske i kväll

Av Madeleine - 26 november 2013 07:43

Sitter i bussen till Lund nu, ska möta upp lite folk där och sen tar vi tåget till Malmö. Ska vara i Malmö med klassen idag för de har flyttat våra djur från skolan dit. Hoppas vi slutar tidigare idag så att jag hinner med 14.08 tåget hem annars måste jag vänta i 30 min på nästa bra tåg hem :(

Btw, var och hälsade på Nicole igår (vet inte om jag skrivit detta redan) hon har trillat av Buz och skadat ryggen så hon är henne nu. Var jättekul att få prata med henne lite och se hur det är med henne. Jag var där i ca 1 1/2 timme för sen fick jag cykla hem för maten var klar, hehe tur hon bor så nära.

Av Madeleine - 22 november 2013 18:42

Ska ju som sagt se den nya hunger games filmen idag. Så bara eftersom jag inte bloggat så mycket får ni min outfit och stil för kvällen

Av Madeleine - 18 november 2013 15:49

Sitter på bussen hem nu. Tåget till Lund va försenat så vi missa den ena bussen men behövde som tur va bara vänta i 20 min.

När jag kommer hem ska jag sätta mig vid datorn och försöka skiva lite på grupparbetet, eller ja om jag orkar vill säga annars kanske jag skriver på det imorgon.

Har inte handlat supermycket idag men har hittat mycket jag vill ha så får åka dit någon annan dag med mamma och pappa.

[Bild]

Ni får en liten bild på utsikten från taket på emporia :)

Av Madeleine - 18 november 2013 07:57

Snart kommer Mathilda till mig, vid 9 tiden förljer hon med mig till sjukgymnasten och sen när vi är klara där sticker vi hem till mig igen så att jag kan byta kläder och efter det åker vi buss och tåg till Malmö för att gå på Emporia.

Vi lär va där inne vid 11 tiden och jag vet inte riktigt hur länge vi ska va där men det får vi se

Av Madeleine - 17 november 2013 12:19

Ja då var det söndag, för många betyder det tillbaka till skolan imorgon men inte för mig för jag har studiedag på dåde måndag och tisdag vilket är sjukt skönt.

Idag ska jag ut till stallet och ta hans om Buz, har försökt övertala mamma om att fota han och mig idag eftersom vädret är så bra men hon och pappa ska fixa lite saker här hemma så får se hur det blir med det.

När jag kommer hem ska ja rensa i mina garderober för där är en ända röra. Mina kläder hänger fint men det är resten som jag måste gå igenom, ska se vad jag ska slänga, lägga upp på vinden och spara.

Nä nu ska jag byta om och dra till stallet så jag hinner med allt jag vill idag, skriver förhoppningsvis mer senare

Av Madeleine - 15 november 2013 12:37

sitter i skolan nu, har astråkigt men lyssnar på "We Remain" så det gör det lite bättre haha. 


vi ska snart ha svenska och efter det slutar vi. förhoppningsvis hinner jag och Mathilda med 15.00 bussen från skolan så att vi sen hinner med 15.20 busse hem, gör vi inte det får vi vänta till 15,50 bussen och det orkar jag verkligen inte.


när jag kommer hem bytar om om till stallkläder dirket och sen åker jag ut till stallet. får se om jag rider ut elelr om jag gör något annat med honom. Får ju inte rida ordentligt än men ska till läkaren på måndag så förhoppningsvis blir det goda nyheter och jag får börja rida igen :D, men tills dess får jag ta det lite lugnare helt änkelt. 


Ush längtar som in i hellskotta till Hunger games filmen, kan knapp fatta att det bara är en vecka tills jag ska se den. 


 

Av Madeleine - 12 november 2013 21:38

Det var ganska kul på studiebesöket bortsätt från det att vädret va skit så vi stod typ bara och frös hela tiden.

Först när vi kom dit kollade vi på kalvarna, de va så underbart söta. Två av dem minsta kalvarna tyckte ganska mycket om mig, hehe den ena slickade mig till och med på hakan.

Efter att vi kollat på kalvarna ett tag åkte vi till där fåren gick. När vi kom dit fick vi först bygga en fålla och en inhägnad sen skulle läraren valla fåren men det va två gamla baggar som vägrade röra på sig så vi elever fick gå och sjasa på fåren och då rörde de på sig.

När de väl va inne i fållan skulle de vägas, det va en sådan gammal våg där men ska flytta vikter så jag fick göra det eftersom jag typ viste vad man gjorde. Det va lite jobbigt att väga dem för vissa ville inte så man fick typ putta in dem. Det sorgliga med att väga var att om de vägde över 50kg skulle de till slagt så de stora var det lite sorgligt att låta springa iväg.

Sorry för kassa bilder på kalvarna men min mobilkamera ville inte sammarbeta idag

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards