Maddepersson

Alla inlägg under februari 2012

Av Madeleine - 29 februari 2012 18:53

Stackars Olympic blir inte bättre och Jezz tror inte längre att det är foderstrupförstopning utan att det är någonting med magen, veterinären är på väg och jag kan bara hålla tummarna och hoppas att allting ska bli bra då denna mysiga häst har kommit mig ganska nära om man jämför med Montina (som jag också såklart vill ska må bra). jag tycker att ni som tycker om djur och bara vill deras bästa ska hålla tummar för att allting blir bra med Lympan. 


Uppdatering: det var förstoppning och det har inte släppt men får hoppas att det släpper snart <3


fina Lympan

   

Av Madeleine - 29 februari 2012 16:21

idag har lixom varit en turdag för mig, detta har gått bra:

  • klarade faktiskt av simningen trots att det var teknik och jag inte simmat krål sedan jag var ca fem och gick på "simskola" och att jag fick håret i ögonen och munnen hela tiden. Jag och Julia var bäst, hihi
  • fattade äntligen grejen vi håller på med i matten, har fattat någotsånär men idag så släppte det lite och jag började fatta mer vad det gick ut på. vilket är tur då det är sånt här och massa andra konstiga grejer jag behöver kunna för att gå naturlinjen sen.
  • fick veta att vi skulle få en timmes sovmorgon imorgon, jippie!!
Det var nog det som var bra idag (inga speciella grejer men det med simningen var speciellt för mig, sovmorgonen är bara underbart skönt och matten är extremt bra då jag som sagt måste kunna det) hoppas att det händer fler bra saker idag hihi.
Fick precis veta att Olympic har mått dåligt idag och hon har fått foderstrupsförstopning så nu blir det ingen kraft till henne på några dagar (synd då hon gillar det mycket)
 
fina "Lympan" (Olympic) på bild
   
Av Madeleine - 29 februari 2012 06:55

Idag så är det dagen som bara finns var fjärde år alltså skottdagen. fasst även om det är en extra dag så är allting som vanligt med skola och läxor. idag i skolan så har vi bad och jag hoppas bara inte vi behöver simma så många längder för det tycker jag blir så långtråkigt.  

Buz för stå för bilden  

 

Av Madeleine - 27 februari 2012 17:03

sitter hemma nu och tittar ut geom förnstret där det antingen regnar eller snöar, jag fattar inte varför vi ska få snö nu det ska ju lixom vara vår snart. hoppas bara att det e fint väder imorgon för då ska jag vara i stallet och det hade varit kul med lite fint väder ;)


 

Av Madeleine - 27 februari 2012 06:53

idag så är lovet slut, sjukt tråkigt kommer det att bli nu de första dagarna men man vänjer sig nog vid det efter ett tag.

kommer säkert att få jättemycket att göra i skolan och då kommer jag inte ha så mycket tid till bloggen så det får ni ha överseende med.


har i alla fall en sak att se fram emot när jag är i skolan, fredagen innan lovet åker jag till Lanzarote vilket ska bli sjukt kul


Zaza för stå för bilden idag (reprisbild)


   

Av Madeleine - 26 februari 2012 20:02

här är lite bilder på när zaza brallar i hagen, hon var på riktigt bushumör idag, hihi :D

                    

Hahahah snygg stil hon har, ellerhur? tur att hon är så söt <3

             

Sötnosen ;)

 


 

Av Madeleine - 26 februari 2012 18:46

Idag i stallet så linade jag först Bazze och när jag skulle skritta fram och av honom gick vi ut en sväng på vägen. Det gick över förväntan för att vara andra gången och första gången blev han jätterädd och var spänd, men idag så gick han lungt bredvid mig och reagerade inte på någonting fasst detta beror på att han hade en luva på sig denna gången som dämpade allt ljud.


Chilli och Zaza har också fått röra på sig idag, de fick springa i paddocken en liten stund var. Chilli var ganska seg och ville inte riktigt springa men Zaza for runt som skuten av en kanon utan att man behövde smacka på henne. Även Trolle har fått röra på sig, jag och mamma gick ut med honom en runda vilket han verkligen uppsakttade.


ska bara ladda upp bilderna på Zaza och sen så får ni se dem här :D

 

Av Madeleine - 26 februari 2012 10:33

                   

Har faktiskt inte den blekaste aning om vad han gör här men det ser ganska roligt ut :D


 

Före och efter bild på en vit sadelgjord (ljuset på efter bilden blev lite failat)

   

Före efter bilder på Trolles tömkörningsgjord (ganska mycket skillnad hihi)

   

Lilla Gizmo ville gosa idag vilket är ganska ovanligt då hon offtast bara ligger ovanpå skåpen och sover.

     

Chilli och Bazze stod och solade i de sista solstrålarna hihi 

                   

Tycker det är så himla synd att Ladys nos blev av-kapad här men det är inte lätt att se i linsen när det är motljus

(annars min favoritbild från igår på fölisarna)

       

Klickade totalt 210 bilder och idag blir det förhoppningsvis lite fler, älskar att fota som ni kanske märkt XD

 

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards