Maddepersson

Alla inlägg under maj 2012

Av Madeleine - 18 maj 2012 18:29

idag så var vi ju som sagt och hämtade hem stona. allting gick jättebra förutom det att zaza inte ville gå in i transporten först. där de stod fans det jättesöta föl och var ju bara tvungen att ta lite bilder. ni får även bilder och filmer från när vi hade kommit tillbaka i två olika filmer.


enjoy

"bildfilmen"



"filmfilmen" får ni senare
 

Av Madeleine - 18 maj 2012 18:01

filmen från när jag tränar går, hoppas ni gillar den då jag suttigt i flera timmaar för att göra färdigt den. kommentera vad ni tycker

Av Madeleine - 18 maj 2012 08:36

när inte riktigt så tidigt men det känns som det. mamma ringde och väckte mig kl 8 för jag ska ju till stallet idag och följa med Jezz och Henrik till Björkhagastuteri och hämta hem stona. Det är bara Zaza som är seminerar (betäckt) men när hon åker på 16dagars koll ska de andra också semineras.


såhär blir det med hingstarna till stona


Zaza- Cardento


Montina- Dalhwinnie


Olympic- Cardento


 

Dalhwinnie

Cardento 

Av Madeleine - 17 maj 2012 21:06

är hemma nu, ska inte sitta så länge vid datorn då jag tänkte rita lite men jag tänker i alla fall berätta lite av vad jag gjort idag.


först var jag i stallet och då tränade jag Buz, det gick Superbra men han var lite i sin egna värld i slutet men det var nog för att han var ganska trött. när jag hade skrittat och travat fram och precis skulle börja galoppera så började regnet att ösa ner så vi gick in i stallet och väntade ut det. sen när vi kom ut så körde vi en galopp-övning som krävde ganska mycket av både mig och Buz men det gick bra. det är ganska svårt att förklara med det var tre upphöjda bommar och först skulle jag galoppera över en av dem sen lägga en volt sen galoppera över nästa, lägga en volt och sen över den sista.


linade sen även Bazze och när vi var nästan klara så började det att hagla så jag skrittade av honom och gick sen in.


när jag kom hem så duschade jag och gick sen till Centrum och tog ut pengar som jag skulle ha i Malmö. fem över 4 kom bussen och då hoppade jag och rebecca på (sara och emma satt redan på bussen och Emily var redan i Malmö). när vi var framme så gick vi först och hämtade ut biljetterna och efter det gick vi och åt på Mc donalds. köpte godis och gick sen tillbaka till bion. 


Filmen var jättebra och skulle verkligen rekommendera den för er. jag grät lite då och då och skrattade lite här och var men det hör ju till hihi.


(glömde kameran och videokameran i stallet men jag ska följa med och hämta stona imorgon så jag hämtar den då.



Av Madeleine - 16 maj 2012 20:30

Kommentar till Buz & Bazze

mimmi persson

Kan du inte göra fler videos på när du rider???


SVAR: såklart jag kan, det kommer en film imorgon från jag tränar förhoppningsvis men om jag inte hinner det så kommer den på Fredag.


ska försöka fixa mer bilder och filmer när jag rider men har inte haft kameran med mig eller så har det inte funnits någon som kunnat fota/filma mig

Av Madeleine - 16 maj 2012 20:19

Denna låten er det igentligen bandet Fun som sjunger och spelar men jag gillar denna versionen mera 


Av Madeleine - 16 maj 2012 15:29

är hemma nu efter en dag med myyyyycket motion. 


orienteringen gick jättebra jag hittade alla kontroller utom en så jag är nöjd. fasst en som jag hittade var på utsatt på fel plats så man fick inga poäng för den  . jag sprang och gick ca 6,5 km (rundan var på 5,5) för att jag sprang runt som en idiot i ca 30min och letade efter nr6 sen så sket jag i att ta den hihi. när jag sen kom tillbaka så åt jag och väntade på att en av lärarana skulle kalla på oss för vi skulle ut i skogen och kolla på träd (TRÅK). men efter det så fick vi åka hem 


bestämde med några av mina kompisar att vi ska se på bio imorgon så då blir det först träning kl 12 och sen vid 5 ska vi ta bussen till Malmö och titta på The Lucky One.


hör mer sen för nu måste jag göra något då jag är helt speedad efter denna dagen haha. trodde jag skulle vara jäääättrött men nej det är jag inte.

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards