Maddepersson

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Madeleine - 22 september 2013 20:20

Lördag


packade klart allting på förmiddagen, packade sen in allting i bilen vid 1 tiden och körde till lund för att lämna Pepsi hos mormor och morfar. efter det åkte vi till svedala för att äta och sedan vidare till flygplatsen. Flyget gick 17.10 och vi var där 3 så vi hade gott om tid på oss. 


när vi satt och väntade i gaten på att  få gå på planet såg vi att komikern Tomas Petterson och hans fru stod där också, de skulle åka med samma plan som vi, lite kul faktiskt. 


hela flygresan gick bra förutom att jag hade en unge pakom mig som skulle envisas med att sparka mig i ryggen och hålla på med brickan hela tiden, när jag sedan snällt bad honom att sitta still flög pappan på mig och skällde ut mig och sa att jag var otrevlig och hade snäsigt åt hans lilla sorunge och han gjorde inget åt att ungen sparkade mig i ryggen. det var inte så kul för jag fick superont i ryggen under den resan så hade ont hela natten. 


flyget landade vid 10 tiden (turkisk tid) sen tog det lite tid när vi skulle hitta väskorna och åka till hotellet. så fort vi kom till hotellet och hade fått vårat rum gick vi och lade oss. 


 

har inte några bilder från den dagen förutom denna, eftersom jag bloggar från skoldatorn.

Av Madeleine - 22 september 2013 18:42

var ju som sagt i stallet idag, det var så skönt att ta på sig ridkläderna och bara åka ut där och ta det lugnt. 


när jag kom dit så gick jag direkt till buz och trolle, så fort Buz såg mig gnäggade han sin signatur gnäggning som nästan inte hörs och så började han gå mot mig. Jag gick och hämtade skottkärran sen och så mockade jag hans hage och efter det fixade jag så att han fick nytt vatten i hagen. 


Tog in Buz i stallet för en miten makeover, klippte hans man som var jättelång så nu är den superkort men det gör inget för hans man växer fooort. den blev inte helt rak för han ville inte stå still så jag ska fixa till den så att den blir lite snyggare på tisdag. rycktade honom sen noga och klippte även lite på svansen. 


linade honom idag för att han inta skulle gå så hårt, han har inte gått något på hela veckan jag varit borta och sen ska han ju vila imorgon. han skötte sig super men var rikitg seg i början men efter ett tag piggnade han till. Ibland så kämpade han emot lite och skakade en massa på huvudet, han ville inte hell rikigt fatta ordentligt galopp hela tiden men jag tro att han tycket det var lite jobbigt. jag kommer ju inte åt honom så bra från marken som jag hade velat så det är mycket lättare att få rätt på honom när jag sitter uppe på honom men det ska vi träna lite på. 


har inga nya bilder för jag boggar från skoldatorn så ni får en gammal bild från förra trän ingen för Alice

 

Av Madeleine - 22 september 2013 14:27

Av Madeleine - 22 september 2013 14:23

Har precis varit hos mormor och morfar och hämtat pepsi. På vägen hem åkte vi in om zooaffären så att pepsi fick kolla på kaninerna och getterna där.

Nu har jag precis kommit hem och har bytat om så snart åker jag ut till stallet till min andra älskling, Buz. Vet inte vad jag ska göra men kommer mig på något, jag vet ju inte om hon som rider Buz ibland har ridit honom någon gång denna veckan eller hur det har varit med det så jag vet inte hur pass igång han är.

Av Madeleine - 22 september 2013 02:11

Nu är jag äntligen hemma i Sverige efter en underbar vecka i Turkiet och en låång flygresa. Det första jag kan konstatera är att jag inte trodde det skulle vara såhär kallt, har hört att hösten kommit hit men trodde ändå det skulle vara lite varmare.

Jag kommer skriva mer om hur jag haft det och sånt men jag kommer nog inte ha tid med det under de närmaste dagarna så det kommer upp någon gång under veckan i lite olika inlägg.

Imorgon ska jag packa upp, hämta pepsi och åka till stallet. Ska även försöka ta reda på var vi ska vara någonstans med skolan på måndag.

[Bild]

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards