Maddepersson

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Madeleine - 13 september 2013 21:49

Idag är det fredagen den 13:emoch det har jag helt klart fått känna av, snacka om vilken otursdag jag haft idag. Det började med att jag vaknade med huvudvärk och jäkligt mycket träningsvärk, på bussen till skolan sen mådde jag jätteilla men det gick som tur var över ganska fort precis som huvudvärken. På idrotten fick jag sjukt ont i bröstet och kunde inte andas efter att vi sprungit. När vi kom tillbaka till skolan gick väll allting bra ända tills vi skulle fixa hos djuren efter lunch, för då stod jag och fixade vattnet till gerbilderna medans Mathilda klappade dem rätt vad det va bet den ena henne i fingret och hon smäller upp handen rakt på min näsa. De som aldrig fått en smäll på näsan kan inte ana smärtan och såklart fick jag ju även sjukt mycket näsblod. Hela tröjan och bhn va nerblodad och det tog mig minst tio min att få stopp på blödningen. Efter det flöt väll sista lektionen på bra.

Bussen hem från centralen var sen så jaga kom hem senare än jag velat och då blev det att åka till stallet i panik. Skrittade och travade ut på buz på vägen, det gick super men han var lite nojjig ibland.

Sen när jag kom hem hade jag så mycket att hinna med och jag trodde aldrig jag skulle hinna så jag fick en panikattackså jag kunde inte andas och sånt så fick sitta i ca 15 min och lugna mig igen.

Gjorde sen läxan och fixade allt som begövdes där. Fixade sen det nästa som jag behöver till imorgon och nu håller jag på och tömmer min kamera på bilder.

(Bloggar med paddan så har inga nya bilder på den)

Av Madeleine - 13 september 2013 15:47

Snittet på bussen hem nu, detta får bli ett snabbt inlägga för vi är snart där jag ska hoppa av.

Nu när jag kommer hem åker jag nästan direkt till stallet, ska bara byta kläder och sen kör jag ut dit.

Sen när jag kommer hem ska jag göra läxa och massa annat nödvändigt

Av Madeleine - 13 september 2013 06:03

Idag är det ju skola, vi slutar tio över tre och då tar jag bussen hem och sen när jag bytat kläder åker jag ut till stallet. Det är sista dagen på 1 vecka som jag kan vara ute hos honom så ska mest bara mysa med han men även hitta på något så att han får röra på sig. Sen när jag kommer hem från stallet har jag myyyyyycket att göra så jag kommer nog inte hinna blogga

"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards