Maddepersson

Alla inlägg under november 2011

Av Madeleine - 16 november 2011 06:23

Har precis vaknat och då upptäcker man att men har sträckt nacken och knappt kan röra den, kan typ vrida huvudet 5cm åt varje holl men inte mer. Idag har vi matteprov i skolan och det är jättesvåra saker som tex. 2x+5(9y-7)-3y(7x+4x) någon som vet vad det blir? jag vet haha det blir 2x-10y-9xy svårt eller hur. efter det så ska jag hem och plugga på spanskaglosorna som vi ska ha imon och sen är det en ska till jag ska göra.


P.s fick reda på en jätterolig sak igår men det får ni reda på på söndag :D

   

Av Madeleine - 15 november 2011 20:12

Det var mycket att göra i stallet idag men det är bara kul att hjälpa till med lite av allt. idag har jag mockat boxarna och börjat att mocka i Bazzes hage, har lagt in hö i boxarna, sopat, ridit dressyr/hopp pass på Buz + rycktat Bazze och Chilli. 

I skolan idag så hade vi elevens val sista lektionen och då har jag bild/foto, tog lite bilder i skogen och blev riktigt nöjd med de flesta av dem (vilket är ovanligt om det inte är djur jag fotar)


Lite av bilderna:

 Lite bilder på lilla mig ifrån idag 

 

Av Madeleine - 15 november 2011 06:48

sitter vid datan nu och kollar på lite saker (berättar kanske senare) sen så ska jag cykla till skolan, efter skolan så bär det iväg till stallet, får se vad jag ska göra där men känner för att  hoppa lite med Buz. får se om det blir det eller ett dressyrpass för det tycker han oxå är roligt men jag tror att han gillar hoppning mer. Buz behöver träna på att söka sig ner mer och att trampa under sig men han hoppar redan som en gud problemet är att han inte rundar sig över hindret, så jag har ett littet dilemma  hihi :)


   

Av Madeleine - 14 november 2011 16:30

igår så var jag i stallet som vanligt, först när jag kom dit så hjälpte jag Jezz med att löshoppa Chilli efter det så tog vi och mockade boxarna. när vi var klara med boxarna så tog vi in Bazze ifrån hagen och ryktade honom, tog ut honom i paddocken så att han skulle få springa av sig ordentligt.

Det låg två bommar på marken och när han kom galopperande mot dem så bara hoppade han upp och flög över dem, han var jättepigg. sen ledde jag runt honom så att han kunde varva ner asså jag hade inte ens behövt ett grimsakaft för han följde efter mig som en hundvalp, stannade jag så stannade han,  började jag att gå så gick han efter mig och svängde jag så svängde han också den stora söt hästen. efter att han lugnat ner sig så tog jag in honom i stallet och borstade av honom tills han blev jättefin, tog på täcket och tog ut honom i hagen igen. efter det så åkte jag till mormor och morfar.

   

Av Madeleine - 14 november 2011 11:32

Sitter i grupprummet i skolan nu och har svenska, vet inte vad jag ska göra för jag har skrivit klart min deckare och sen så har jag glömt min bok jag ska läsa till på onsdag hemma. när jag kommer hem sen så måste jag läsa den och sen så måste jag börja å so:n som jag inte har gjort.



måste bli en bild på Bazze idag eftersom han var så grymt duktig igår. (skriver om det sen)



en bild på mig och Emily precis :)

   

Av Madeleine - 11 november 2011 21:15

Denna låten har jag lyssnat mest på denna veckan, jag har inte bieber-feber men jag tycker den är så grymt bra. jag har ingen aning varför den är så bra men jag tror att det är texten. Sen så är musikvideon jättebra :)

Detta är veckans låt:

 

Av Madeleine - 11 november 2011 20:14

har varit i stallet ända från kl 14.30 till 19.00 så har varit där i ca 4 1/2 timme. när jag kom dit så började jag att mocka stonas hage och det var inte det lättaste eftersom de är fyra i den hagen (de är andra har vars en hage) efter det tog vi in Trolle och Buz för att tömköra och rida.

jag började rida Buz och Josse tömkörde Trolle sedan bytade, asså den lille shettisen som är på gränsen till minishettis är riktigt stark för när han väl har fattat galopp så vill han inte sakta av igen, hehe man får sätta hälarna i marken och rigtigt lägga sig bakåt.

efter det så gav vi hö till hästarna i hagarna, sen så mockade och strödde boxarna, gav hö och vatten och sopade gången. efter det så åkte jag hem.


 



Av Madeleine - 11 november 2011 06:57

idag är det den 11/11- 2011, ska till skolan idag börjar 8.30 och slutar 13.25 sen så ska jag vara i stallet 14.30 

Vet faktiskt inte vad vi ska göra i stallet idag.


ska berätta lite om vad jag gjorde igår. först så var jag i skolan såklart och sen åkte jag ut i stallet och då mockade jag först Chillys hage, haha han kan skita han, när vi var klara så gick jag och hälsade på fölen. fuxen hade stått och tittat på oss hela tiden medan vi mockade så var tvungen att hälsa på dem. efter det så tog jag in Buz för att rida honom, det blev ett dressyrpass i paddocken. asså f*n vad bra han gick han var riktigt duktig, krökte tyvär inte på nacken hela tiden men ibland gjorde han det. sen så sökte han sig nedåt och trampade under sig fasst det gjorde han oxå bara ibland, han tuggade även på bettet under hela passet :D Älskar honom så sjukt mycket

    

 


"Världen är mycket vackrare när du ser den mellan en hästs öron" 


Jag heter Madeleine och är en tjej på 20 sommrar. På min blogg kommer ni att få läsa om mitt liv, men mest om min foderponny Buz och min katt Zimba. Ni kommer även få se mycket bilder då jag älskar att fotografera.

   

Hur hittade du hit?
 Facebook
 Google
 Bloggplatsens slump lista
 Annat
10 besvarade frågor

Tik 10 år

Födelsedag: 22 april 2006

Bortgången: 15 augusti 2016

Ras: schäfer, spets, vaktel och englelsk springer spaniell

Personlighet: Pepsi var en mycket lugn och mysig hund, hon älskade långa promenader i skogen där hon kunde springa och spåra. Pepsi älskade att lära sig trix och köra agillity, men gjorde det bara när hon själv ville för hon var mycket bestämd och envis. Något av det bästa hon viste var att bada, men inte duscha utan bada i havet eller i sjöar. Hon badade gärna länge och det var oftast svårt att få upp henne. Pepsi hatade raketer så på nyår fick vi göra en liten ljudissolerad "koja" till henne under mitt skrivbord. Jag personligen tror att Pepsi tyckte hon var en människa då hon gärna pratade med oss eller tittatade på tv. Vi fick tyvärr ta det svåra beslutet att avliva henne då hon blev akut sjuk. Hon är otroligt saknad, men jag tror och hoppas på att hon har det bra där hon befinner sig nu, uppe bland änglarna. 

 

Jag tog beslutet att kremera henne individuellt så nu står hennes aska på en hylla i mitt rum, jag ska även i framtiden tattuera i hennes tassavtryck någonstanns på min kropp. 

 

Må hon vila i frid <3

 

Hane 3 år

Födelsedag: 16 oktober 2013

Ras: Bondkatt (mormor norsk skogskatt)

Personlighet: Zimba är mitt egna lilla lejon, busig som bara den och ryta kan han eller nä snarare spinna. Han e den mest högjydda och knorrande katt jag träffat. Zimbas älsklingshobby är att leka kurragömma och älsklingsplatsen att gömma sig i är en kartong. Att vara ute i trädgården och jaga flugor tycker han också är otroligt spännande, men han tycker inte alltid om selen han måste ha på sig. Annars är Zimba en ganska normal katt som ibland kan få lite fnatt och förvandlas till en kanonkula. 

 

Valack 13 år

Födelsedag: 26 Juni 2004

Ras: Norsk Fjordhäst

Personlighet: Buz är som hans smeknamn antyder en liten busig krabat, han älskar att komma ut på upptäcksfärder och hans favorit hobby är att jäklas med mig. Han är en typisk fjording vilket gör att till 90% består hans tankar på mat de andra 10% har jag inte listat ut än men antagligen har det något med något hyss att göra. Buz älskar att hoppa och jag med flera tror att han är ett fullblod i en fjordingkropp då han hoppar med riktigt bra teknik. 

 

 

   

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

  


Ovido - Quiz & Flashcards